woensdag

274 - strijken, smurfen en mooie zoetigheid

Vandaag was een leuke dag, die startte bij het gemeentehuis voor de ID kaarten voor de kinderen - gelukt!
Daarna fatsoeneerde ik de voortuin (heel veel uitgebloeid eruit en de passiebloem gekortwiekt...), gingen de kinderen hun kamer opruimen en ik strijken - gelukt. 
En ze zochten bramen - heel veel bramen - om jam van te maken... 
We aten pannenkoeken en gingen naar De Smurfen 2 in 3D in Houten. 
Ondertussen kwam manlief van z'n werk thuis en kon even lekker rustig aan doen. Wij vermaakten ons in Houten, dachten aan vissen kopen (niet gedaan), maar kochten speeltjes voor de katten (want ze hebben niets om mee te spelen.... ;-)), een ijsje eten (wel gedaan) en liepen bij een superleuke kookwinkel naar binnen. Daar vonden we alle lekkernijen die op de foto staan, we aten ze als toetje.
Nadat ik de kinderen bij de boomgaard (in onze wijk) had afgezet, reed ik naar huis en kletste met manlief. En terwijl ik boontjes dopte en aardappels schilde, zette hij onze enorme zonnebloem beter vast en ruimde de keuken op.
De kinderen kwamen met appels en 1 peer thuis. Ik zal er moes van maken, want ze zijn erg zuur...
Ze bakten samen een chocoladecake om morgen  mee naar de BSO te nemen - gelukt.
Na het eten, zette ik als toetje dit op tafel... Dat was smikkelen: Bonbons, druiven, frambozen-kletskoppen en noga met frambozen en chocolade fudge....
 
Zoonlief en dochterlief achterhaalden spelletjes voor op de ipad en speelden daar even op.  
Nu ligt het hele spul plat, dus ik ga bedenken wat ik ga doen. Een aflevering Columbo kijken denk ik. 

Fijne avond!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!