donderdag

32 - zand en risotto

Vandaag heb ik een voorstelling in het Vredenburg te Utrecht geboekt. "Maroesjka en de vorst" op 26 december as verteld door Yvonne Jaspers en uitgebeeld door Gert van de Vijver (zandkunstenaar). Dat verelde ik aan tafel en heb youtube filmpjes laten zien van deze zandkunstenaar. Iedereen is enthousiast!

Dan de 3 leukste dingen:
Zoonlief vond het leuk dat hij lekker met de katten heeft gespeeld, vond de risotto erg lekker en dat hij filmpjes mocht kijken van De Zandtovenaar. En dat zijn kies eruit is!!

Dochterlief vond ook de risotto erg lekker, gym op school en dat ik uit Rover Hoepsika heb voorgelezen (Paul Biegel).

Manlief is blij dat hij vandaag bij de gitaarbouwer is geweest en denkt erover om zelf een gitaar te gaan bouwen. En hij vond de risotto erg lekker.

En ik? Ik ben blij dat iedereen mijn risotto zo lekker vond ;-) ik vind het leuk dat de kaartjes voor het kerstmatinee met de zandkunstenaar zijn gelukt (rij 7) en dat iedereen er naar uit kijkt. En dat de koorrepetitie gisteravond leuk was. Heb nog geen stemtest gedaan, volgende week of pas in 2013.

Voor de liefhebber Risotto con Pollo i Parmesan voor 4 personen
Ingrediënten: 2 el olijfolie; 1 ui gesnipperd; 300 gr. kipfilet in reepjes; 200 gr. diepvriesdoperwten; 300 gr. risottorijst; 1 l kippenbouillon (van tablet); 125 nl crème fraîche; 50 gr. Parmezaanse kaas (geraspt).

Maak de bouillon. Verhit de olijfolie en fruit de ui, bak de kipreepjes mee.
Voeg de risottorijst toe en bak 1 - 2 min. tot de korrels glanzen en glazig zijn.
Voeg de helft van de bouillon toe en roer tot het vocht is opgenomen, doe de doperwten erbij en een soeplepel bouillon, en daarna elke keer een soeplepel bouillon als het vocht bijna is opgenomen.
Als de bouillon op is en het vocht bijna is opgenomen, voeg je de crème fraîche en de helft van de parmezaanse kaas toe. Breng op smaak met peper.

Schep de risotto in 4 diepe borden. Serveer de rest van de kaas erbij en eventueel een groene salade

Eet smakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!