maandag

148 - oogarts, traktatie bedenken en vilt

Vanmorgen moesten dochterlief en ik wéér vroeg op omdat ze naar de oogarts moest, ze heeft moeite met dingen op afstand, maar soms ook niet... Dus we gingen laten checken. Ze kreeg zo'n brilletje voor met 1 oog zicht en moest de regels lezen. Als het stokte zette de arts er een glaasje bij (beter of slechter?) en dan kon ze weer verder lezen. Dus ik dacht, dat wordt een bril...maar wat bleek, het was allemaal vensterglas... Haar ogen werden gedruppeld, half uur wachten. tijdens het wachten zei ze heel zacht:" die extra glaasjes hielpen eigenlijk niet, maar dat durfde ik niet te zeggen..." ah, liefie toch...
Na het halve uur wachten, zijn er nog foto's gemaakt van haar ogen en werd het hoornvlies gecheckt. Alles prima, geen bril nodig. Maar toch over 3 maanden terug omdat de arts wil weten of ze het dan wél op eigen kracht allemaal kan lezen.
Dochterlief bij school afgezet en door naar t werk. Daar was een wifi probleem. Niemand kon erop... Zucht.... Mailtje verstuurd met 'we zijn ermee bezig' - uiteindelijk pas om 14.30u opgelost...wat een stress...
Dochterlief was met de klas naar een theatervoorstelling geweest, gelukkig zag ze toen niet meer wazig.
Ik heb -om mezelf op te vrolijken en omdat ik daar al een tijdje over liep na te denken- naailabels ontworpen voor Atelier Een en die heb ik vandaag besteld. Ben benieuwd hoe ze er in het echt uit zien!
Einde van de middag de kinderen bij de BSO opgehaald, daar hadden twee kinderen écht slaande ruzie. Respect voor de BSO leiding, want het werd keurig afgehandeld.
Thuis met zoonlief bedacht wat z'n schooltraktatie wordt. Hij gaat koekjes uitdelen, mooi verpakt en voor iedereen een eigen vormpje (nou... bijna iedereen, want ik denk niet dat we voor alle 26 kinderen een eigen vormpje hebben...) en voor de juffen en meesters een eigen cakeje. We gaan ze woensdag maken! En dan maar meteen een appeltaart... want hij is vrijdag al jarig en wil natuurlijk taart die dag!
Daarna lekker schnitzel gegeten. En terwijl manlief met zoonlief aan het Ruzzlen was, heb ik met dochterlief de onderdelen voor een vilten bloem geknipt (drie delen). Daar gaan we morgen verder mee - in elkaar zetten en misschien vullen. Versieren met knoopjes of lint. We zien wel.
Na de afwas heb ik onderdelen geknipt voor de egel-boekenleggers die zijn besteld. En bloggen gelezen en gereageerd.

Maar de drie állerleukste dingen waren voor
Voor zoonlief Scarabee, BSO en schnitzel eten.
Voor dochterlief de oogarts, BSO en het theater.
Voor manlief eigenlijk niks, behalve het Ruzzlen met zoonlief.
En voor mij? Ik was blij toen de storing op m'n werk opgelost was. En ik vond het leuk om de naailabels te bestellen (voorpret is het halve werk...) en dat dochterlief zelf begon over het vilten. Leuk om samen te doen.
De foto is door dochterlief in het ziekenhuis genomen toen ze al wazig zag door de druppels...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!