vrijdag

124 - vrijdag met een randje sneeuw

Vandaag begon met een hele mooie lucht en daarna ging het sneeuwen en is niet meer gestopt. Totdat  het ging regenen en dat doet het nog steeds. Ook tijdens het logeren bij opa en oma, bij het naar de stad gaan, géén paaseitjes kopen (als je teveel zeurt, krijg je niet wat je graag wilt hebben. Helaas kreeg de rest dus ook geen paaseitjes...), grijze wol kopen (dank!) en terug naar Nieuwgein voor judoles en turnen. Ondertussen had manlief gerekend op een rustige dag, ging alleen even het deurtje van het kastje op de badkamer maken. Vier uur later (want het scharnier brak, palletje liet los, stripje hout knapte af...) kwamen opa en oma al binnen met de kinderen.... Manlief is met zoonlief naar judo gegaan - lekker even niks met een cappuccino aan de bar...
Ondertussen was ik vroeg op mijn werk voor een rare dag met probleem op probleem - gelukkig wel alles kunnen oplossen - maar weer mijn pc kwijt geweest vanwege een storing en toen kreeg ik nog updates (duurde een half uur - geplande tijd " 10 minuutjes maar" - zucht!) en toen ging ik naar huis en had een leuke meevaller. Bij de Tuinen zijn de glutenvrije producten het 2e product voor de halve prijs. Ik had vier dingen en kreeg 4 euro korting!! Fijn! Daarna stond de sneltram 10 minuten stil omdat de chauffeur er niet was.... Hmm. Maar eenmaal thuis was weer leuk, want ik kreeg veel wol, breipennen en haaknaalden van vroeger van mijn oma, tante en moeder. Mooie breikokers en haaknaaldenkoker. En oude patroon- en breikoeken. Hélemaal leuk!!
Lasagne gemaakt, terwijl manlief streek. Hij haalde ook dochterlief op bij turnen. Dochterlief heeft kaad haar tas opgeruimd, kwaad de katten eten gegeven, kwaad zelf gegeten. Eindigde in een huilbui van dochterlief - niet in haar hum vandaag. Maar ze heeft - toen alles weer goed was - wel haar lade opgeruimd. Dus dat was fijn. Nu liggen ze in bed, ben ik aan het breien met Bink op tafel erbij, lekker óp de wol, uiteraard ;-)

De drie leukste dingen van vandaag waren
Voor zoonlief het logeren, hercules kijken (dvd) en judoles met Floris samen.
Voor manlief dat het badkamerkastje uiteindelijk toch is gelukt, gitaar spelen en dat we lekkere witte wijn bij de lasagne hadden.
Voor dochterlief bij oma en opa logeren, de lade opruimen (weer allemaal leuke dingen gevonden),  weer lekker in m'n eigen bed slapen en het eten.
En voor mij? De wol, de breispullen en de haakspullen!! Ik ben weer een knitten aan het maken, een grijze.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank voor je reactie!